Friday, October 30, 2009

the refashion bug hit me


Baju 'sleepwear-untuk-anak-mat-saleh' ini dibeli bukan bertujuan untuk dipakaikan kepada Emir semasa beliau tidur. Sebaliknya, baju ini memang berpotensi besar untuk di-refashion..ngee..

Baju dipotong kepada 2 bahagian:
Ini atas punya


 dan ini bawah punya


 kat bahagian hujung baju bahagian atas tu jahit zigzag




tada..dah siap baju. ni untuk Emir


bahagian bawah pula..


guna serger machine buat pertama kali..jahitan sumpah tak cantik sebab tak pandai adjust tension benang


gathering..





jahit guna cording foot..(will tell u more about this foot in my next entry)huhuh i looike!


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jeng-jeng..dah siap tiered skirt for Safiya!





10 comments:

Zura said...

ok, this is seriously brilliant!i especially suka the bottom part jadikan tiered skirt tu, awesome durra!!

LynnAmalina said...

OMG! you go girl! excellent idea - setuju with zura, i loikeee the tiered skirt! :)

Haida Hussin said...

saya pun suka jugak.. seronok tengok keje refashion durra ni..:-)

ietafakyra said...

goodness! this is awesome... cemana reti nih! jeles! jeles! jeles! hahahaha...

naiz said...

wahhh..kretifnyee... good idea. wallahh

Mrs SM said...

best la durra.... ishh mmg sguh aku terasa jeles kt hang... wakakkakakka

d u r a said...

terima kasih kawan2 dengan komen2 membina yang menbuatkan daku bersemangat nak buat refashion lagi..yeahh!! hish balik2 refashion, u olss jgn boring yer :)

Alviana said...

wow! this is a super brilliant refashion idea. from one garment make two! i cant believe u just turn the lower part upside down and add tiers and become the most cute skirt!

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

ya aku x penah boring tgk benda2 yang diubah2 secara kreatif ni. besh besh sgt....

d u r a said...

alviana, i wish i can turn one garment to four haha..

eza, well, as they say ~ just let your creative juices flow..

Related Posts with Thumbnails