Monday, December 21, 2009

Pincushion

Saya mengaku selama ni memang tak pernah ada 'betul-betul' punya pincushion. Maksud saya pincushion yang memang khas untuk pin/jarum. Bukan benda yang fungsinya bukan untuk dicucuk jarum tapi telah saya cucuk jarum untuk dijadikan pincushion sebab saya tak ada pincushion, contohnya macam ni..
Soft toy anak saya yang disumbat ke dalam empty spool.

Jadi, bila Puan Organiser  meminta supaya kami membuat pincushion, kesinambungan daripada Stash Swap haritu, ini adalah kali pertama saya membuat pincushion ~ Pincushion Buah Epal dan Kucing Diva

Pincushion Buah Epal

Pincushion Kucing Diva

Kucing Diva sebelah yang lain

Tapi ianya bukan untuk saya pun. Ini semua adalah untuk pincushion swap partner saya-Anasfadilah.


Tapi takpe, saya dah dapat mini bolster pincushion yang sangat comel dari Jaja. Ada vintage coaster dan pins juga.yay..yay..saya suka! Thanks Jaja.


Oh ya, in case Gaban tertanya tanya dari kain manakah datangnya pincushion ini, ianya dari fabrik ini.
 


 

4 comments:

TiniHani said...

rajinnya dura.... cute yg gedix yg kucing tu... geyammm

d u r a said...

geyamm..geyamm..
ala simple je hani..kebetulan ada printed felt yang comel gambar kucing gedix :)

Embroidery said...

amboii..cantek arr pincushion dia..sy punya?? rasa mcm sy sgt kedekut dgn cik Fida...huhu..

d u r a said...

thanks gaban. btw,saya buat 2 sebab rasa macam kecik sangat pincushion tu. kalau besar, 1 pun dah cukup kot

Related Posts with Thumbnails